nejasný výklad spotřebitelské smlouvy se vždy použije ve prospěch spotřebitele?
S rozmachem nakupování na internetu se začalo objevovat stále více prodejců, kteří do obchodních podmínek a kupní smlouvy přidávají i takové věci, které nejsou právně vymahatelné. Často se jedná o nemožnost zboží vrátit či reklamovat, nebo odstoupit od smlouvy.
Je proto dobré vědět, že pokud se v kupní smlouvě či v obchodních podmínkách vyskytne ustanovení, které není jasné, tak v případě sporu je kupující tou slabší stranou sporu, a proto se použije takový výklad ustanovení, který je pro kupujícího přívětivější. Pokud se zde vyskytne ustanovení, které je protiprávní, tak se k němu vůbec nepřihlédne (např. nemožnost zboží reklamovat).
Vždy je dobré podrobně prostudovat obchodní podmínky. Pokud se v těchto dokumentech vyskytne nějaká nejasnost, tak je vhodné si vše dopředu objasnit, nebo využít služeb jiného prodejce.
V případě zájmu o více informací se na nás neváhejte obrátit.